>>TRAVEL :: AirAsia :: MAS :: FireFly :: MasWing :: PotoTravel ::
>> MYROUTINE :: Blogger :: Maybank2u :: Facebook ::Twitter :: Flickr :: Google :: Yahoo :: MAS :: Airasia :: E-bay :: paypal :: FantasyEPL :: Olympus :: Mitsubishi :: Youtube ::

______________________________________________________________

..

oh Triton

dah lama tak mengadunkan Triton teman.. sebelum ini, dah touch up tambah front grill (RM350), fender mirror (RM200) window visor dalam RM 100 , door handle cover RM?? dan yang paling banyak kos pasang tonneau cover dalam RM 4k. Minat nak touch up & make up kereta/motor ni bermusim ... dan minat ni pula semakin slow down bila keadaan persekitaran rumah yang kurang sesuai.
Teman ni tinggal menyewa di rumah kedai.. so susah nak basuh, belek-belek & lap-lap kereta ni. masa masih baru ..memang semangat tapi bila dah mula ada kesan-kesan calar & kemek hasil tangan orang-orang yang tak dapat dikesan.. mula laa kurang memberi tumpuan pada triton teman..
Tapi hari ni rajin pula aku google accessories triton, bila mula rasa nak touch up bahagian-bahagian yang tercalar kemek.. biarpun kesannya sangat minimum..
baru-baru ini pun teman join Triton Tuners Club & Borneo Triton Club di facebook.. Jadi macam-macam info dan gambar yang dikongsi. Ini yang membangkitkan semula minat mengadunkan kereta ni... Tapi apapun, yang penting modal kena ada...
Sebelah depan kanan triton teman ..ada spoil sikit catnya ... so terfikir sama ada mahu cover dengan cat semula atau pasang snorkel. Tapi kalau pasang snorkel rasanya masih nampak lagi kesan yang spoil tu.. terfikir juga adakah orang yang pasang snorkel ni tujuannya semata-mata untuk meredah air ... dan terfikir juga apa jadi kalau snorkel yang dipasang mengatasi air hujan yang lebat ... so teman google la mencari info kelebihan dan kekurangan memasang snorkel ni...

POSTED BY PENberlensa
POSTED IN
DISCUSSION 0 Comments

Leave a Reply

ADS 468x60

Slidershow